TRENIRUOČIŲ STUDIJA

Mūsų filosofija

FORMA – moderni šiuolaikinė mokslo teorija bei praktika grįsta profesionalių asmeninių trenerių studija, kurie specializuojasi sveikatingumo ir sportinio rengimo srityse. Sveikatingumą ir sportą suprantame kaip žmogaus fizinį aktyvumą ir judesių kokybės gerinimą arba fizinės būklės gerinimą per efektyvią ir malonumą keliančią fizinę veiklą, kuri lemia pasitenkinimą gyvenimu, jo kokybę fizine ir psichologine prasmėmis. Siekiame sukurti aplinką, kurioje žmonės yra motyvuoti dalyvauti bei gerinti savo fizinę būklę vadovaujantis žmogiškumu, bendradarbiavimu ir sąžiningumu.

Laikysenos korekcija ir pakitimų prevencija

Fizinis pasyvumas ir sėdimas darbas, įvairios sportinės veiklos be fizinio kūno parengimo turi neigiamos įtakos raumenų, sąnarių ir skeleto sistemos balansui, kuriam sutrikus keičiasi mūsų laikysena, jaučiame skausmus bei patiriame traumas.

Į laikysenos korekciją orientuotas treniravimasis – visų pirma ne estetikai, o sveikatai ir gerai savijautai.

Pagrindiniai treniruotės tikslai – rizikos faktorių identifikavimas ir modifikavimas, raumeninių įtampų šalinimas, nusilpusių raumenų grupių stiprinimas, sąnarių mobilumo ir stabilumo santykių atstatymas, taisyklingos laikysenos mokymas ir lavinimas.

Prasta laikysena susijusi su:

  • Sąnarių ir raumenų, galvos skausmais
  • Sutrikusia kvėpavimo funkcija
  • Didesne traumų rizika
  • Mažesniu funkciniu ir fiziniu pajėgumu
  • Didesniu kasdieniu nuovargio pojūčių

Galimos priežastys

  • Sėdimas gyvenimo būdas
  • Netinkamas fizinis pasirengimas sporto šakai
  • Kasdienio gyvenimo ar sportinės kaulų ir raumenų sistemos perkrovos

Galimi sprendimo būdai

  • Esamų rizikos faktorių įvertinimas ir keitimas
  • Raumeninių įtampų šalinimas
  • Sąnarių paslankumo gerinimas
  • Susilpnėjusių raumenų grupių stiprinimas ir funkcjos atstatymas
  • Kūno mobilumo ir stabilumo funkcijos lavinimas
  • Tinkamos laikysenos mokymas ir lavinimas

Viršsvorio/per mažo svorio kontrolė

Fizinis pasyvumas, gyvenimo būdas, stresas, ligos, genetinis paveldimumas įtakoja kūno riebalinės masės didėjimą arba per mažą kūno svorį. Tai gali tiesiogiai skatinti lėtinių ligų vystymąsi ir padidėjusį mirtingumą.

Viršsvoris ir nutukimas susijęs su:

  • Padidėjusia hipertenzijos rizika
  • Padidėjusia 2 tipo diabeto rizika
  • Padidėjusia širdies ir kraujagyslių ligų bei mirtingumo nuo jų rizika
  • Padidėjusia insulto rizika
  • Padidėjusia osteoartrito rizika ir kt.

Per mažas kūno svoris susijęs su:

  • Sumažėjęs imuniteto atsparumas
  • Padidėjusi osteoporozės rizika
  • Padidėjusi hormoninų sutrikimų ir nevaisingumo rizika (ypač moterims)
  • Padidėjusi anemijos ar rizika
  • Padidėjusi odos, plaukų ir dantų problemų rizika

Galimos priežastys:

  • Neadekvatus fizinio aktyvumo kiekis (per mažas/per didelis)
  • Per didelis (per mažas) suvartojamų kalorijų kiekis
  • Genetinis polinkis
  • Netinkama mityba
  • Tam tikros ligos ir vaistai

Galimi sprendimo būdai:

  • Esamų rizikos faktorių įvertinimas ir keitimas
  • Subalansuota mitybos programa ir saikingas kalorijų ribojimas (didinimas)
  • Subalansuotas fizinis aktyvumas
  • Endokrininių sistemų veiklos rodiklių ištyrimas ir valdymas
  • Psichologo konsultacija

Jėgos/galios/fizinių ypatybių lavinimas

Jėgos treniruotės ne tik užtikrina geresnę gyvenimo kokybę atliekant kasdienius veiksmus , bet ir gerina kūno laikyseną, pusiausvyrą ir koordinaciją, stiprina imunitetą, suteikia energijos, taip pat teigiamai veikia diabeto, širdies ir kraujagyslių ligų, vėžinių susirgimų ir kitų lėtinių ligų rizikas.

Jėgos treniruotės nebėra tik sportininkų ar kultūristų užsiėmimas – vis labiau suprantama, kad pakankamas jėgos, o tuo pačiu ir raumeninės masės kiekis užtikrina fizinę ir emocinę sveikatą bei savarankiškumą bet kuriame suaugusio žmogaus gyvenimo etape; didina atsparumą traumoms ir kasdienio gyvenimo perkrovoms, smarkiai mažina įvairių lėtinių ligų, neigalumo bei su senėjimu susijusių pakitimų, tokių kaip kaulų retėjimas ar raumeninės masės nykimas rizikas.

Pagrindiniai treniruotės tikslai – kokybiškų funkcinių judesių, kūno pojūčio lavinimas; raumenų jėgos, ištvermės ir galios treniravimas naudojant išorinį pasipriešinimą ir savo kūno svorį. Pirmenybę teikiame šių ypatybių lavinimui per kertinius, natūralius žmogaus judesius, taip kartu suteikiant kūnui ne tik jėgos, bet ir funkcijos.

Neadekvatus raumenų jėgos ir masės kiekis susijęs su:

  • Padidėjusia traumų rizika
  • Padidėjusia raumenų disbalanso ir laikysenos sutrikimų rizika
  • Sumažėjusiu darbingumu ir aktyvumu
  • Sumažėjusiu fiziniu ir funkciniu pajėgumu
  • Padidėjusia osteoporozės rizika
  • Padidėjusia sarkopenijos (raumeninės masės nykimo) rizika
  • Padidėjusia kritimų ir su tuo susijusių traumų rizika
  • Didesniu riebalinės masės kiekiu
  • Prasta imuninė sistemos funkcija
  • Didesne širdies ir kraujagyslių sistemos ligų rizika

Galimos priežastys:

  • Per mažas fizinis aktyvumas
  • Netreniruotumas
  • Per mažas pasipriešinimo dydis atliekant jėgos pratimus
  • Netinkama mityba
  • Nepakankamas poilsis
  • Netinkamas treniruočių režimas
  • Vyresnis amžius*
  • Tam tikri vaistai ir ligos

Galimi sprendimo būdai:

  • Esamų rizikos faktorių įvertinimas ir keitimas
  • Jėgos lavinimu grįstos treniruotės
  • Tinkamas mitybos ir poilsio režimas

Širdies darbo pajėgumo didinimas

Fizinis pasyvumas lemia širdies raumens silpnėjimą; širdies, kraujagyslių ir kvėpavimo sistemų (ŠKS) funkcijos prastėjimą, su tuo susijusių lėtinių pakitimų progresavimą ir didesnį mirtingumą.

Optimali sveikata ir ilgaamžiškumas reikalauja viso gyvenimo įsipareigojimo aerobiniam treniravimui/-uisi, tačiau niekada nevėlu gauti naudos iš širdies darbo stiprinimo treniruotės. Aerobinė arba Kardio treniruotė didina širdies raumens susitraukimo jėgą, mažina ramybės pulsą, padidina sistolinį tūrį (susitraukimo metu išmetama daugiau kraujo), didina kraujagyslių elastingumą, padeda mažinti kūno riebalų kiekį ir kt.

Prastas širdies ir kvėpavimo sistemų pajėgumas susijęs su:

  • Padidėjusia širdies ir kraujagyslų ligų ir su jomis siejami mirtingumo rizika
  • Padidėjusia hipertenzijos rizika
  • Padidėjusia nutukimo ir diabeto rizika
  • Sumažėjusiu fizinis ir protinis darbingumas
  • Suprastėjusia imuninės sitemos veikla
  • Sumažėjusi raumenų jėga ir ištvermė
  • Suprastėjęs miegas ir kūno atsigavimo po fizinių krūvių funkcija
  • Padidėjęs polinkis į stresą ir nerimą

Galimos priežastys:

  • Mažas fizinis aktyvumas
  • Lėtinis stresas
  • Rūkymas
  • Prasta mityba
  • Sutrikusi kvėpavimo funkcija

Galimi sprendimo būdai:

  • Esamų rizikos faktorių įvertinimas ir keitimas
  • Didesnis laisvalaikio fizinis aktyvumas
  • Struktūruotos ŠKS sistemos lavinimo treniruotės

Lėtinio skausmo valdymas

Lėtinis skausmas – skausmas besitęsiantis ilgiau nei normalaus audinio gijimo laikas – ilgiau nei 12 savaičių. Jis skatina nedarbingumą, nerimą, depresiją, miego sutrikimus, prastą gyvenimo ir judesio kokybę bei padidėjusias sveikatos priežiūros išlaidas. Lėtinių skausmų įtakotas aktyvaus gyvenimo vengimas skatina kitų su fiziniu pasyvumu susijusių sutrikimų vystymąsi taip sukurdamas vis didėjančią problemą.

Medikamentinis skausmo malšinimas bei pasyvios manualinės metodikos dažniausiai tik reaguoja į skausmo pasekmes, tačiau nesprendžia priežasties, kuri dažnai glūdi ne tik kaulų ir raumenų, bet ir nervinės sistemos veikloje.

Įprastą ir mažai efektyvią lėtinio skausmo valdymo metodiką, grįstą poilsiu ir medikamentais, vis plačiau imta keisti nemedikamentinėmis judesio ir sąmoningumo terapijomis bei mankštomis, kurios ne tik ugdo taisyklingą ir pilnavertį judesį bei mažina lėtinius skausmus, bet taip pat suteikia pasitikėjimo savo jėgomis ir ugdo skausmo bei kūno pažinimą.

Lėtinis kaulų/raumenų skausmas susijęs su:

  • Sumažėjusiu darbingumu
  • Padidėjusiu dirglumu, nerimu, depresijos rizika
  • Suprastėjusia gyvenimo kokybe
  • Sutrikusiu miego režimu
  • Sutrikusia judesių mechanika
  • Sumažėjusiu fiziniu pajėgumu
  • Padidėjusiu nuovargio pojūčiu

Galimos priežastys:

  • Trauma
  • Nepilna reabilitacija po operacijos
  • Netaisyklinga laikysena ar judesys
  • Mechaninės kūno perkrovos
  • Raumeninės įtampos
  • Emocinis stresas
  • Prastas fizinis pajėgumas

Galimi sprendimo būdai:

  • Esamų rizikos faktorių įvertinimas ir keitimas
  • Raumeninių įtampų šalinimas
  • Tinkamos laikysenos mokymas ir lavinimas
  • Kūno pojūčio lavinimas ir judesio mokinimas vengiant skausmo
  • Aerobinės sistemos treniruotės
  • Viso kūno atsparumo ir pajėgumo treniravimas

Registracija pirmam susitikimui

Pirmojo susitikimo metu galėsime aptarti ir suplanuoti treniruotes.

FORMA naujienlaiškis

Užsisakyk ir sužinok visas naujienas pirmas!

Kas mes?

Audrius Kalvaitis

Sveikatingumo ir funkcinio judesio lavinimo specialistas, kurio pagrindinė specializacija – laikysenos korekcija, funkcinio pajėgumo didinimas, viršsvorio kontrolė, aerobinio pajėgumo didinimas, lėtinio skausmo slopinimas ir valdymas.

Marius Bulbovas

Europoje sertifikuotas sveikatingumo specialistas, asmeninis treneris, sporto terapeutas, lektorius ir pranešėjas treniravimo ir sveikatingumo temomis.

Kas mes?

Audrius Kalvaitis

Sveikatingumo ir funkcinio judesio lavinimo specialistas, kurio pagrindinė specializacija – laikysenos korekcija, funkcinio pajėgumo didinimas, viršsvorio kontrolė, aerobinio pajėgumo didinimas, lėtinio skausmo slopinimas ir valdymas.

Marius Bulbovas

Europoje sertifikuotas sveikatingumo specialistas, asmeninis treneris, sporto terapeutas, lektorius ir pranešėjas treniravimo ir sveikatingumo temomis.

Patikimumas

Mes esame sertifikuoti ir vadovaujamės ne pelno siekiančios organizacijos „Europe Active“ standartais, fizinio aktyvumo gairėmis bei etika, kuri jungia Europos sveikatingumo specialistus per visus vienijantį tinklą – „European Register of Excercise professionals“ (EREPS).

SUSISIEKITE!

Iškilo klausimų? Parašykite mums!

7 + 4 =